Szkolenie Komunikacja interpersonalna

Opis szkolenia

Szkolenie komunikacja interpersonalna obejmuje szereg zagadnień dotyczących komunikacji interpersonalnej, pomagających zrozumieć co dzieje się między ludźmi w trakcie wymiany informacji.

W głównej mierze koncentruje się na ćwiczeniach związanych z precyzją oraz zrozumiałością przekazu zarówno wtedy, gdy się go „wysyła” jak i „odbiera”. Kurs ukazuje też siłę wpływania na innych poprzez umiejętne dostosowanie komunikatu do odbiorcy. Szkolenie komunikacja interpersonalna obejmuje również zagadnienia teoretyczne i praktyczne dotyczące rozumienia i rozwiązywania konfliktów spowodowanych zakłóceniami w komunikacji.

Uzyskane umiejętności podczas szkolenia komunikacja interpersonalna

  • Przekazywanie informacji w sposób zrozumiały
  • Świadomość roli przekazu werbalnego i niewerbalnego
  • Przedstawianie informacji w sposób precyzyjny, klarowny, przejrzysty i spójny
  • Korzystanie z przykładów, agendy, tabel, diagramów, piktogramów
  • Świadome stosowanie argumentacji i kontrargumentacji
  • Aktywne słuchanie ze zrozumieniem
  • Świadomość postawy pro aktywnej w komunikacji ( m.in. inicjowanie dialogu)
  • Parafrazowanie i klaryfikacja mające na celu upewnienie się, czy przekaz został poprawnie zrozumiany
  • Umiejętność dopasowania komunikatu do odbiorcy
  • Znajomość własnego stylu komunikacji
  • Znajomość barier i zakłóceń w komunikacji społecznej
  • Wczesne rozpoznawanie sygnałów konfliktu

Szkolenie komunikacja interpersonalna – program szkolenia

1. Czym jest komunikacja interpersonalna

  • co mówić i jak mówić
  • świadomość celu w przekazywaniu informacji
  • ćwiczenia precyzji mówienia
  • ćwiczenia jasności, przejrzystości i spójności przekazu
  • stosowanie pytań
  • stosowanie przykładów

2. Typy osobowości a styl komunikacji
Test osobowości  Hartmana w kontekście potrzeb i przeszkód poszczególnych Uczestników w komunikacji

3. Poznanie swojego stylu komunikacji

  • Określenie własnego stylu w komunikacji
  • Analiza swojego sposobu interakcji z innymi – okno Johari

4. Komunikacja niewerbalna

  • Funkcje komunikacji niewerbalnej
  • Komunikaty niewerbalne – ćwiczenie
  • Komunikaty interakcyjne
  • Emocje w komunikacji niewerbalnej: jak z nich korzystać
  • Zakłócenia komunikacji – ćwiczenie

5. Bariery w komunikacji społecznej i ich przezwyciężanie

  • Bariery komunikacyjne
  • Bariery utrudniające słuchanie – ćwiczenie
  • Zakłócenia komunikacji w bliskich relacjach
  • Parafraza, klaryfikacja, zadawanie pytań, ocena, interpretacja – jako techniki znoszące bariery w komunikacji
  • Budowanie przekonań oraz umiejętności sprzyjających nieoceniającemu komunikowaniu

6. Słuchanie jako element komunikacji

  • Cztery kroki skutecznego słuchania
  • Czym jest aktywne słuchanie
  • 4 uszy i 4 usta w komunikacji

7. Elementy asertywności w komunikacji

8. Konflikty jako skutek trudności w komunikacji

  • Analiza transakcyjna E. Berne’a
  • Rozwiązywanie konfliktów (style reakcji na konflikt, etapy)
  • Model stylów reakcji na konflikt – test oparty na samoocenie uczestników
  • Techniki wspomagające efektywne zarządzanie konfliktami i ich rozwiązanie
  • Odgrywanie scenek

9. Wywieranie wpływu na innych poprzez komunikację

  • Argumentacja
  • Kontrargumentacja
  • Język korzyści
  • Stosowanie przykładów
  • Stosowanie „pomagaczy” takich jak: diagramy, tabele, wykresy, piktogramy, zdjęcia

Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia komunikacja interpersonalna

  • Prezentacja materiału i technik przez trenera
  • Praca własna uczestników
  • Ćwiczenia z kamerą
  • Odgrywanie scenek
  • Coachingowe metody pracy
  • Dyskusja z uczestnikami
status szkolenia otwarte zamknięte
grupa szkoleniowa

1-10 osób

do uzgodnienia

termin szkolenia

12-13 Listopad
9-10 Grudzień
9-10 Styczeń
10-11 Luty
9-10 Marzec
8-9 Kwiecień

do uzgodnienia

cena szkolenia

1300 zł/osoba

do uzgodnienia

czas trwania szkolenia

12 godzin / 2 dni

do uzgodnienia

miejsce szkolenia

KM Studio - szkolenia, Łódź

do uzgodnienia

dokumenty do szkolenia

program szkolenia

training program english version

druk zgłoszenia na szkolenia otwarte

szkolenia wybrane przez innych

Asertywność
Inteligencja emocjonalna
Sztuka dyskusji
Praca w zespole
Zarządzanie pracownikami

tagi

Jeśli masz pytania dotyczące szkolenia Komunikacja interpersonalna napisz.